luni, 14 noiembrie 2011

Noiembrie în Provence



Da...ca într-o continuă vacanţă...În fiecare sfârşit de săptămână toată Marsilia are treabă: ori la plajă; ori în portul vechi,la o terasă; la muzee; în grădinile care încă au copacii înfrunziţi; ori poate în împrejurimile Marsiliei  la munte, la pădure...
Parcarea este plină în " Les Calanques".Am întâlnit foarte mulţi turişti şi cu toate acestea nu am văzut nici măcar o bucăţică de hârtie. Am văzut, în schimb, rozmarin şi cimbru care cresc precum iarba la noi, aşteptând parcă sa fie culese pentru a da savoare unei farfurii aburinde de Ratatouille. Soarele pare mai prietenos aici, iar oamenii mai buni, mai sănătoşi. Am văzut persoane de vârsta bunicii mele care erau la plimbare, pe stânci, la malul Mediteranei...Poate că noi, românii, avem ceva de învăţat...Poate că ar trebui să ne oprim din a ne plânge de cum viaţa noastră este mizerabilă. Poate că ar trebui să învăţăm să fim mai buni, mai civilizaţi şi poate atunci ne va fi un pic mai bine... Poate că ar trebui să nu ne mai uităm în curtea vecinului şi să crăpăm de invidie, ori să încercăm să îl întrecem...Poate am putea încerca să ne bucurăm că trăim, că avem o ţară atât de frumoasă, în care şi noi ne mai putem duce pe dealuri, câmpii, ori munţi să ne culegem cu mânuţele noastre o mână de ierburi care să ne fericească un prânz...
Uitaţi timp de un sfârşit de săptămână de hipermaketuri, datorii la întreţinere, ori la bănci! Duceţi-vă în schimb la ţară, la bunici, ori pe lângă oraşul în care trăiţi şi bucuraţi-vă ...de o gutuie, de orice vă place vouă acum, în perioada asta!

Un comentariu:

  1. M-a incantat cutia ta :)
    Daca iti place Provence, te invit cu drag pe http://imaginicarevorbesc.blogspot.com/
    Beatrice

    RăspundețiȘtergere